Twijfel je of je nog op je plek zit bij je huidige boekhouder? Een veel gehoorde zorg in gesprekken met nieuwe klanten is of het overstappen niet ontzettend veel moeite kost. Numberwise zorgt dat de overstap soepel en snel verloopt. In dit artikel leggen we je uit hoe we dit doen.
Zit ik nog op de juiste plek?
Vraag jij je af of je als ondernemer nog op je plek zit bij je huidige boekhouder? Merk je bijvoorbeeld dat de relatie met de accountant is “ingedut”, word je continu (achteraf) verrast door de kosten, of past de werkwijze niet meer bij de manier waarop jij als ondernemer wil samenwerken met een accountant? Dit zijn een aantal voorbeelden uit de praktijk van redenen voor ondernemers om de overstap naar Numberwise te maken.
Overstappen: Het juiste moment
Wat ons betreft maakt het niet uit op welk moment de overstap plaatsvindt. Het juiste moment is het moment dat bij jou als ondernemer past. Het is uiteraard wel goed om rekening te houden met de werkzaamheden die de huidige accountant al (deels) voor je heeft uitgevoerd. Om dubbele kosten te voorkomen is het handig dat de lopende zaken, zoals bijvoorbeeld btw-aangiftes, worden afgerond door de huidige accountant.
In de praktijk zien we dat het begin van het nieuwe (boek)jaar een natuurlijk overstapmoment is. Je kunt de lopende zaken van het vorige jaar afronden bij je oude accountant en wij kunnen samen met een schone lei starten in het nieuwe jaar.
Tussendoor overstappen gaat in de praktijk echter ook probleemloos. We kiezen samen een geschikt moment, bijvoorbeeld bij de start van een nieuw kwartaal. Op die manier kan de huidige boekhouder de btw-aangifte van het lopende kwartaal afronden en start je vanaf de nieuwe btw-periode bij ons.
Hoe gaat de overstap in zijn werk?
De overstap zelf is in de meeste gevallen zo geregeld. We helpen jou als ondernemer met een voorbeeldbrief waarmee de oude opdracht kan worden beëindigd. Wij schakelen daarna zelf met het oude kantoor om de relevante gegevens aan ons over te dragen. In de praktijk gaat dit eigenlijk altijd in goed overleg.
Ondertussen starten wij samen met jou het onboardingsproces en zorgen we dat jouw administratie direct wordt ingeregeld binnen onze omgeving. Op die manier is jouw overstap snel en soepel afgerond!
Wat kost een overstap?
Daar kunnen we kort over zijn. Het overstappen kost bij Numberwise niets! We rekenen geen opstart- of inrichtingskosten voor jouw administratie, daarover zijn we transparant. Daarnaast is de oude boekhouder verplicht om kosteloos mee te werken aan de overdracht van jouw administratie aan ons.
Twijfel je nog?
Herken je jezelf in de voorbeelden en ben je klaar voor een overstap? Of wil je nog meer informatie over onze werkwijze? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!